In het klooster - Reisverslag uit Neumarkt, Italië van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu In het klooster - Reisverslag uit Neumarkt, Italië van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu

In het klooster

Blijf op de hoogte en volg Ineke

24 September 2017 | Italië, Neumarkt

ACHT WEKEN ONDERWEG
Bij de 'Kapuziner' broeders logeer ik nu. Welgeteld één broeder in het huis, met wie ik in de huiskerk een kwartier lang in het Duits gebeden heb. Hij vertelde me eerst wat mijn tekst was. Viel nog niet mee, wel mooi. Daarna gegeten. Hij kookte goed, samen hebben we de afwas gedaan. Inderdaad, de kloosters lopen leeg, ook in Italië.

Goed dat ik langskom ha, morgenochtend eerst de kerk, dan ontbijt en een lange tocht naar een plek net ten zuiden van Mezzocorona. Dan ga ik Zuid Tirol verlaten en de taalgrens over. Een mens maakt wat mee!

Vandaag een soort rustdag, vlakke etappe, op 5 km klimmen na, dat blijft zwaar. Afgelopen nacht heeft het onverwacht flink geregend, 15 mm volgens de broeder. Dus het pad was ook glibberig.

Het blijft een groot genot ergens aan te komen, te douchen, te eten en uit te rusten. En de uitzichten onderweg zijn prachtig, de bergen, de meren, het dal, er is zoveel te zien. Altijd nieuw en verrassend, wat is de wereld toch mooi!

Voor de crowdfunding van de Yabonga kids deze week twee giften binnengekomen, van A en M. Dank dank dank, namens de kids. Wie volgt? Deze week heb ik bijna 200 km gelopen, zou mooi zijn als de kids dat in euro's terug zien. En het geeft mij een morele steun in de rug die ik goed kan gebruiken!

http://www.heroesandfriends.com/projects/3f241866-bfdc-407d-8422-224b5d914e2a/admin

  • 25 September 2017 - 10:59

    Collega`s Van Paul:

    Dag Ineke,

    Via Paul worden wij op de hoogte gehouden van jouw hoogtepunten! Wat een belevenis!!! Prachtige foto`s!Wij zijn jaloers!!! En we vinden het ontzettend knap en stoer van je!! Ga zo door, still going strong!
    GENIET! En tot het volgende verhaal! Groeten vanuit Utrecht; Edwin, Sanne en Paul natuurlijk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ineke

Actief sinds 06 Mei 2017
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 37265

Voorgaande reizen:

06 Mei 2017 - 31 December 2017

Lopen naar Rome

Landen bezocht: