Bijna laatste blog - Reisverslag uit Isola Tiberina, Italië van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu Bijna laatste blog - Reisverslag uit Isola Tiberina, Italië van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu

Bijna laatste blog

Blijf op de hoogte en volg Ineke

02 November 2017 | Italië, Isola Tiberina

Nu mijn tocht voorbij is, zoek ik naar hoe en wanneer dit blog te beëindigen. Afbouwen denk ik, net zoals met het lopen. Vanochtend een vreemd gevoel met opstaan. Geen rugzak pakken, geen route lopen, geen haast.

Toch met z'n drieën in ferme pas, licht op de schouders, twee km terug naar het Vaticaan gelopen voor een oorkonde. Gelukt, al weet ik ook niet wat ik er verder mee moet, haha. De oorkonde van de Nederlandse Friezenkerk gisteren geregeld, wordt mij zondag over een week in die kerk met een speciaal ritueel uitgereikt. Dat vind ik dan wel een mooie afsluiting.

Over rituelen gesproken, gisteravond hebben alle pelgrims hier in het klooster een voetwassing gekregen. Ook zo bijzonder. In Italie bestaat heel veel respect en gastvrijheid voor pelgrims, valt me elke keer op.

Tja, en dan was ik toch ook toerist vandaag, met een bezoek aan het Vaticaanmuseum met de Sixtijnse kapel. Cadeautje van Michel die twee online tickets had en zo de rijen omzeilde. Indrukwekkend, vooral de zaal met geografische kaarten.

Daarna praktische zaken afgehandeld. Door drie Italiaanse kappers die geen Engels spraken hardhandig onderhanden genomen. Met angst en beven het resultaat tegemoet gezien. Het leek mij niks, maar iedereen zegt dat het mooi geworden is. Enfin.

Nog een nacht in het klooster hier aan de Tiber, dan verkassen naar het centrum aan de andere kant. Dinsdag komt Paul en zijn we een week samen in een appartementje. Verheug me enorm en intussen kan ik wennen aan een andere regelmaat en het mooie Rome op me in laten werken. Salve.

  • 02 November 2017 - 20:49

    Herma:

    Ja, het thuisfront moet dan ook afkicken van het dagelijkse shot 'Lopen naar Rome'....

  • 03 November 2017 - 19:49

    Jannet:

    Dank je wel voor deze mooie tocht.
    Liefs Jannet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ineke

Actief sinds 06 Mei 2017
Verslag gelezen: 770
Totaal aantal bezoekers 37226

Voorgaande reizen:

06 Mei 2017 - 31 December 2017

Lopen naar Rome

Landen bezocht: