Naar mijn zin - Reisverslag uit San Michele, Italië van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu Naar mijn zin - Reisverslag uit San Michele, Italië van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu

Naar mijn zin

Blijf op de hoogte en volg Ineke

23 September 2017 | Italië, San Michele

Het lijkt misschien alsof veel in deze tocht moeilijk, moeilijk is, maar schijn bedriegt. Het is een enorm voorrecht om ruim drie maanden 'vakantie' te hebben en zo rond te trekken. De mindere momenten horen jullie ook, dat wel, maar het is geen drama hoor.

Zo langzaam door Italië trekken, maakt dat ik alles goed op kan nemen. Vandaag zag ik voor het eerst cypressen en de geel/rode daken die ik van Toscane nog herken. De vrouwen kleden zich elegant; ik voel me totaal misplaatst met mijn thaise broek, fleece en, on top of all: teenslippers mét sokken. Meer heb ik niet bij me, haha.

De uitzichten zijn prachtig, zag Bolzano in het dal liggen. Ook weer eens een kerkje in gelopen, supermooi en altijd stil en koel. Het pad is nog steeds vaak knudde: stenen, rotsen, steil, boomstronken, smal en erg dicht bij de afgrond. Een aanslag op de knieën bij het dalen, op de conditie bij het stijgen.

Maar de rugzak hoog is een goede tip Ria, dat helpt de schouders echt. Heb jij ook gepelgrimeerd? Vertel.

Enfin, vandaag een flinke ruk gemaakt, 32 km naar het zuiden. De zon scheen, op het eind toch een buitje en de temperatuur is prima.

  • 24 September 2017 - 15:14

    Ria:

    Geweldig dat het zo goed gaat. En de rugzak wat gemakkelijker, mooi.

    Ja ik ben ook pelgrim en wel in hart en nieren.
    Vier keer naar Santiago gelopen; drie keer vanaf Zuid-Frankrijk, een keer van thuis.
    Afgelopen jaar weer thuis vertrokken voor de Via Francigena. Prachtig!
    Helaas maar tot Brienne le Chateau gekomen vanwege knieblessure. Heel jammer!
    Als het nog mogelijk is, wil ik de tocht vervolgen

    Maar nu geniet ik van jouw schitterende pelgrimage.
    Weet dus hoe geweldig het kan zijn en hoe het soms tot het tandvlees gaat.
    Je hebt helemaal gelijk; het is een voorrecht om dit te kunnen/mogen doen.
    Jouw spirit vind ik prachtig. Ik zeg dan ook van harte: bon Camino!

  • 24 September 2017 - 15:41

    Ria:

    P.S. Niet afgelopen jaar, maar dit jaar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ineke

Actief sinds 06 Mei 2017
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 37160

Voorgaande reizen:

06 Mei 2017 - 31 December 2017

Lopen naar Rome

Landen bezocht: