Via Degli Dei - Reisverslag uit Montecarelli, Italië van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu Via Degli Dei - Reisverslag uit Montecarelli, Italië van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu

Via Degli Dei

Blijf op de hoogte en volg Ineke

10 Oktober 2017 | Italië, Montecarelli

De route die ik nu tussen Bologna en Florence loop, heet de Godenweg. Eerst dacht ik dat het een 'goddelijk' mooie weg betekende, maar nee. De bergen hier hebben godennamen, de Monte Venere (Venus), Monte Adone (Adonis).

Tegelijkertijd is de Via degli Dei onderdeel van een stokoude militaire weg die 200 AC is aangelegd. Ligt soms meters onder de huidige begraven, maar is mooi opgediept door een aantal enthousiastelingen. Daar loop ik dan, op duizenden jaren geschiedenis !

En ik niet alleen, ik kwam vandaag wel zes wandelaars tegen, ongekend. Met een wat ouder paar uit Bologna stukje opgelopen, leuk hoor. Ze waren zeer onder de indruk van mijn tocht, ik onder die van hen. Kamperend en in vijf dagen naar Florence, up tempo.

Morgen de pittigste dag, lastig pad en flinke lengte. We gaan het zien. Vandaag toch ook 23 km en het hoogste punt van de route bereikt, 1200 meter. Met flink wat zon en 17 graden max. Salve!

  • 10 Oktober 2017 - 19:18

    Bart:

    Hoi Ineke,

    Wat ben je al ver. Geweldig om te zien hoe het gaat. Hoorde al prachtige verhalen van Paul.
    Groet Bart (DB8)

  • 11 Oktober 2017 - 10:20

    Isabelle:

    Hej Ineke, weer bijgelezen,
    wat kan jij inspirerend schrijven! En zo leuk!
    Nu is het uitkijken naar jouw post van deze avond, ik wil vanaf nu elke dag meeleven...
    En ik voel je, begrijp zo goed de eenzaamheid, loslaten, steeds verder trekken. Mijn tocht naar Compostela van 10 jaar geleden is weer helemaal terug, in mijn hart... en het verlangen groeit weer.
    Dank lieve Ien, heb het goed en tot snel xxx

  • 11 Oktober 2017 - 12:45

    Ardine:

    Ha Ineke,

    kleine reminder van Paul was nodig om niet alleen het idee te hebben je te volgen maar het ook daadwerkelijk uit te voeren :) op deze site.
    wat ben je al een eind gevorderd! prestatie! heuvels en dalen, dat is lopen he, niet alleen in het fysieke landschap.... hoop dat je volop geniet, alle goeds voor de komende kilometers!
    hartelijke groet, Ardine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ineke

Actief sinds 06 Mei 2017
Verslag gelezen: 676
Totaal aantal bezoekers 37268

Voorgaande reizen:

06 Mei 2017 - 31 December 2017

Lopen naar Rome

Landen bezocht: