Badkamer - Reisverslag uit Castel dell'Alpi, Italië van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu Badkamer - Reisverslag uit Castel dell'Alpi, Italië van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu

Badkamer

Blijf op de hoogte en volg Ineke

09 Oktober 2017 | Italië, Castel dell'Alpi

Dit is mijn 71ste dag onderweg, dus ik heb al heel wat bijzondere badkamers gezien. Die van gisteren was de topper. In Italië is meestal een bidet aanwezig, zo ook in dit piepkleine badkamertje. Plus wc, wastafel en douche! Ook een lang gordijn om de boel enigszins droog te houden wat qua vloer en wanden echt niet lukte.

Dit model leek me uit de zeventiger jaren, ontworpen als de cockpit van een vliegtuig, alles van gebroken wit kunstof behalve het sanitair en de kranen. Het bijzondere had ik niet door, tot ik Paul de cabine liet zien. Het bidet zat namelijk pal onder de wastafel en leek mij niet te gebruiken.

Paul zei, kun je de wastafel schuiven? Nou, daar had ik nooit aan gedacht, maar DAT KON via een railsysteem!!! Deze badkamer moet echt ooit in een museum. Zie foto's.

Ook nog was er een ontzettende herrie onder mijn raam, dacht ik. Tot bleek dat een dorpsfeest gaande was met life-muziek en volksdansen, de hele santekraam. Uren genoten van de mazurkadansen, viool (beetje vals) en gitaar. Veel ouderen op de vloer, haha, als ik niet al 23 km geklauterd had, was ik zo mee gaan doen, zo aanstekelijk.

Enfin, nu op 900 meter hoogte, perioden met zon en 20 graden. De bergen zijn prachtig, mijn humeur ook.


  • 09 Oktober 2017 - 17:46

    Ineke Dorresteijn:

    Het filmpje laat ook nog de maan zien :-) :-) :-).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ineke

Actief sinds 06 Mei 2017
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 37413

Voorgaande reizen:

06 Mei 2017 - 31 December 2017

Lopen naar Rome

Landen bezocht: