Net vóór de regen... - Reisverslag uit Füssen, Duitsland van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu Net vóór de regen... - Reisverslag uit Füssen, Duitsland van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu

Net vóór de regen...

Blijf op de hoogte en volg Ineke

09 September 2017 | Duitsland, Füssen

De laatste etappe in Duitsland gelopen, en voorlopig de laatste vlakke route. Daarover morgen meer. Ik zit nu Fussen, een kilometer vóór de Oostenrijkse grens. Vandaag 23 km gelopen, mooie afstand, alleen het laatste stuk in de (lichte) regen, das dan jammer.

Fussen is beroemd vanwege de diverse kastelen die de wereldvreemde koning Ludwig ll liet bouwen van het geld van zijn onderdanen. Regeren deed ie niet, maar ontplofte bouwels neerzetten, als de beste. Uiteindelijk is ie krankzinnig verklaard en lelijk aan zijn einde gekomen. Zo leer je nog eens wat.

Aan het einde van mijn route kon ik kiezen om via een klim bij een van de kastelen te kijken, maar toen begon het te regenen en ik ben geen tourist pur sang, meer pelgrim, dus de keuze voor de kortste route was snel gemaakt. Bovendien was het vanuit de verte ook leuk te zien en die klim...nou ja.

In de stad nog naar de kapper geweest, mijn haarkleur deed iedereen vermoeden dat ik uit Scandinavië kwam. Nu ben ik weer gewoon Hollands en een heerlijke hoofdmassage rijker. En boodschappen voor twee dagen gedaan, want morgen is alles dicht. Zondag rustdag voor mij deze keer, het regent dan volgens verwachting, dus ben blij een dagje over te slaan. Maandag de bergen in!

  • 10 September 2017 - 06:38

    Cilia:

    GOEDE MORGEN Ineke,

    Wow, wat ga je goed....ik maak een hele diepe buiging!!! Bewonderenswaardig vind ik jouw prestatie, wat een bikkel en wat een doorzetter ben je. TOP !
    Heerlijk om bevestigt te krijgen waartoe je allemaal in staat bent.
    Prachtige natuur onderweg, fijne en minder fijne slaapplekken, pijntje hier-last daar....natte was, boodschappen halen,reisverslag bijhouden ( met humor) - klimmen en dalen.....zweten....alles komt voorbij.

    Nu de Alpen door, PITTIG..... SUCCES, LIEFS, STERKTE en GENIET !!! XxX

  • 10 September 2017 - 12:49

    Ineke Dorresteijn:

    Dank je wel cilia! Liefs !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ineke

Actief sinds 06 Mei 2017
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 37252

Voorgaande reizen:

06 Mei 2017 - 31 December 2017

Lopen naar Rome

Landen bezocht: