Fussen - Reisverslag uit Bad Faulenbach, Duitsland van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu Fussen - Reisverslag uit Bad Faulenbach, Duitsland van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu

Fussen

Blijf op de hoogte en volg Ineke

10 September 2017 | Duitsland, Bad Faulenbach

Een rust- en regendag in Fussen, al op 800 meter hoogte. Best koud met 9 graden in de regen. Maar binnen warm en tijd om te wassen, bij te eten, en een extra blog te schrijven. Hoe is het om zo alleen te zijn, vraagt Max.

Wel, dat gaat meestal prima, en soms valt het zwaar. Wat is dan eigenlijk zwaar. Ik denk de momenten dat ik mijn onvermogen (ongeduld, willen stoppen, controleren) ervaar en daar helemaal geen zin in heb. Daar doorheen gaand (stay in the hole!) kom ik pas tot iets nieuws en leer ik meer en meer geduld, overgave en moed.

Haha, klinkt goed he... Het is alleen nooit klaar, en alles hier nodigt me uit steeds dieper te gaan. De krachtige natuur, de stilte, het lange lopen is sterk aardend, geen of weinig afleiding. En moed is niet roekeloosheid, maar de angst in ogen zien en dan beslissen, wel of niet.

Wat een goed begin van mijn tocht was, is het festival in Drenthe waar Paul en ik waren, net vóór ik ging lopen. De sessies met Marc Gafni en alles daaromheen is fantastisch als kader voor waar het in het leven werkelijk om gaat, wat mijn unieke pad is, wat de richting is en hoe belangrijk.

Tja, allemaal niet zo makkelijk te verwoorden, hoop dat het zoden aan de dijk zet Max :-).

Intussen was ik gisteren met skype bij de vooruitstrevende Evolutionary Church, vanochtend bij een traditionele katholieke kerkdienst. Bij beiden bidden, zingen, lezingen. En hoewel ik bij de eerste thuiskom, kan ik ook bij de tweede herkenning vinden. Dankbaar!

So far, so good. Vanuit een duur hotel, letterlijk drie hoog achter, donker hokkie. Toch de koning te rijk want droog, warm en rustig !




  • 10 September 2017 - 16:29

    Paul:

    Ha die Pien,
    De eerste fase Duitsland door en de romantische strassen afgelopen!
    Trots op je wandelprestaties, je pelgrims tocht en de dagelijkse update in je blog.
    Veel reacties en vragen en er zouden nog veel meer aanmoedigingen mogen komen van de vele lezers van je avontuur. Het steunt je om het vol te houden om elke dag weer een kort verslag te schrijven. Het kan zijn dat je langs andere wegen ook nog aanmoedigingen ontvangt maar een reactie hier op je blog nodigt je lezers om hun schroom te overwinnen en ook een regel of twee te schrijven om zo van hun meeleven blijk te geven.
    Geniet van je rustdag en geniet van Oostenrijk, de bergen en the sound of music in de alpenweiden.
    Paul

  • 10 September 2017 - 16:30

    Tanteanny:

    Dag Ineke,
    Wat geniet ik van je verslag ende foto`s!
    Veel sterkte en doorzettingsvermogen wens ik je.
    Hartelijke groet en tot ziens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ineke

Actief sinds 06 Mei 2017
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 37189

Voorgaande reizen:

06 Mei 2017 - 31 December 2017

Lopen naar Rome

Landen bezocht: