E8 en Romantische strasse - Reisverslag uit Ober-Ostern, Duitsland van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu E8 en Romantische strasse - Reisverslag uit Ober-Ostern, Duitsland van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu

E8 en Romantische strasse

Blijf op de hoogte en volg Ineke

19 Augustus 2017 | Duitsland, Ober-Ostern

Hoe kom ik in vredesnaam in Rome?
Nou, daar gaatiedan. Uren en uren bezig geweest met voorbereiden. Blogs lezen, lid worden van de Vereniging pelgrims naar Rome, kaarten bestuderen, boeken aanschaffen, nog meer lezen en dan de hele santekraam aan spullen in de rugzak. Te zwaar, spullen eruit, erin, eruit, toch erin.

En hoe gaat het nu onderweg.
De roze ! rugzak is één ding, overigens daaraan bungelend een tasje met proviand.
Dan de sokken en schoenen. Eerst dunne nylon kousjes, dan de dikke wandelsokken (wel sneldrogend,want elke dag sokken wassen !). Dun shirt, ook sneldrogend, elke dag wassen, dan afritsbroek met véél zakken.

Wat heeft het in z'n bolle zakskes.....
GPS (waarover later meer), telefoon met OSMAND app voor verheldering van de vele E8/route onduidelijkheden, labello, zakdoek, doosje pleisters, lepel om iets te eten (net gebroken) hoofddoekje tegen zon, bril op het hoofd. Broek ziet er niet uit door de vele bobbels. Ook nog soort van zwanger door het buiktasje eronder.

Om het vreemde beeld compleet te maken: in een hand de stok, in de ander routebeschrijving met kaart in plastic hoesje, licht gebogen in mezelf pratend loop ik door het ganse Duitsland.

Als verrassing loopt Paul dit weekend met me mee, superleuk en hij geeft een normaler beeld naast mij haha. Nadeel is het afscheid morgen.

Enfin, droog, stapelwolken, zon, lekker fris. Én ........ik ga na de E8 rap naar de Romantische Strasse, waar ik me erg op verheug, natuurlijk vanwege de naam én het schijnt erg mooi te zijn én het gaat strak naar het zuiden, en iets vlakker, dat laatste hoop ik alleen maar.

• 20 Augustus 2017 - 16:06

Truus De Boer:

Ha lieve Ien, de Romantische strasse hebben wij met de motor gedaan. We vlogen er doorheen :-) je beschrijving over de broek met bobbels is een cartoon waard, misschien droeg men daarom vroeger een habijt...kan lekker veel ongezien onder aan voedsel en drank. Succes gewenst voor de komende week, geniet van de zon en geniet van het stof waarde pelgrim op weg naar Rome. Liefs

• 20 Augustus 2017 - 16:56

Anneke Klop:

Nu Ineke, een been voor de andere, zo kom je in Rome. Moedig hoor.!!! Geniet van de omgeving.

• 21 Augustus 2017 - 20:38

Ineke Dorresteijn: