Bolsenameer - Reisverslag uit Bolsenameer, Italië van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu Bolsenameer - Reisverslag uit Bolsenameer, Italië van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu

Bolsenameer

Blijf op de hoogte en volg Ineke

25 Oktober 2017 | Italië, Bolsenameer

Een Italiaanse pelgrim hielp me uit de droom, geen zee vandaag, maar een meer. Ik heb op de kleine kaart gekeken ipv de overzichtkaart, beetje dom. En hoe mooi het meer ook is, het is niet de zee. (En zee is geen meer, behalve in het Duits :-). Enfin, de voorpret was ook leuk. En: room with a view, zie foto.

Met forse wind in de rug 31 kilometer gelopen. Het mooie Toscane heb ik achter dezelfde rug en de nieuwe provincie heet Lazio. Ziet er gelijk anders uit; vlakker, meer landbouw. vandaag geen dorpen en torens op heuveltoppen. Zal het verder gaan ontdekken.

Het is wel stilletjes, slechts één pelgrim tegengekomen vandaag en die had een fors tempo. Na een praatje weer laten gaan. Onderdak in een enorm leeg klooster dat door particulieren wordt gerund. Ben de enige gast, ik krijg er langzamerhand genoeg van.

Wil mijn eigen bed, met Paul naast me!! Nog even geduld...
Oh, de douche hier is het vermelden waard. Gloednieuw, een plaat tegen de muur met honderd gaatjes (Jannet, ik heb ze geteld) waar warm water uit komt. Ook uit de handdouche water, maar weer niet uit de regendouche.

Verder net een spookhuis hier, alles is oud en kraakt en piept, mede door de wind. Ook een bibliotheek waar ik gebruik van mag maken....met religieuze boeken...in het Italiaans. Nou, not dus. Basta!




  • 25 Oktober 2017 - 19:25

    Jannet:

    Dat heb je goed gedaan, een douche is de mooiste plaats om slechts met een enkel dingetje bezig te zijn. En tot 100 tellen is dan geweldig! X

  • 26 Oktober 2017 - 08:39

    Ria:

    Fijn dat je er weer bent met je mailtje.
    Ik kreeg een verslag van 1970, maar toen was je nog niet aan het lopen...
    Het meer, de douche en de bieb; een grote glimlach bij je verhaal.
    Weinig pelgrims, maar dat zal zeker anders worden, zo dicht bij Rome.
    Een hartelijke groet en duimpje!

  • 26 Oktober 2017 - 11:02

    Ria:

    P.S Zojuist gezien dat ik ook weer de voorgaande verslagen kan lezen. Mooi.
    Vanwege groot onderhoud ontving ik drie keer enkele regels met als datum 1 januari 1970.
    Zo, dat is ook weer opgelost.

  • 26 Oktober 2017 - 11:55

    Dick:

    Dag Ien, nog even een berichtje van mij want ik realiseerde me dat je er al bijna bent. Gaat Paul nog mee het laatste stukje? Het meer herken ik geloof ik, wij (mijn zoon Wim en ik) zagen dat vanuit het vliegtuig kort voor de landing nabij Rome, nu 3,5 jaar geleden. Nou, geniet nog maar even van je laatste wandelbelevenissen en sterkte met de laatste loodjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ineke

Actief sinds 06 Mei 2017
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 37409

Voorgaande reizen:

06 Mei 2017 - 31 December 2017

Lopen naar Rome

Landen bezocht: