Klimmen en klauteren - Reisverslag uit Naturns, Italië van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu Klimmen en klauteren - Reisverslag uit Naturns, Italië van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu

Klimmen en klauteren

Blijf op de hoogte en volg Ineke

21 September 2017 | Italië, Naturns

De zon scheen in een knalblauwe lucht, voor het eerst in weken in een dun shirt gelopen. Op de Sonnenberg die zijn naam waar maakte. Ik zag hagedisjes en vlinders. Tegelijkertijd vielen de walnoten en (tamme) kastanjes voor mijn voeten en waren er verse vijgen bij het ontbijt.

Heb urenlang langs de 'Waal', oude bewateringsgeul, gelopen. Nou ja, gelopen...., het is 'kletteren', klimmen, klauteren, up and down! Smal pad, rotsig of met boomstronken, geconcentreerd lopen, want één misstap en het is einde Rome-verhaal.

Dan is 25 km een heel eind, om half 9 vertrokken, om 4 uur aangekomen, best moe, wel voldaan. En ik heb de Adige rivier voor het eerst gezien. Die gaat mee tot in de Povlakte, als ik het goed heb. De besneeuwde bergen zie ik nu alleen nog als ik achterom kijk. Vóór me is het groen.

Een groet vanuit drie hoog achter in warm Naturns. Ik kan melden: de was hangt op het balkon te drogen.


  • 21 September 2017 - 23:34

    Paul:

    Het moet een mooie tocht zijn geweest vandaag aan de foto's te zien.
    Weer 25 km dichterbij Rome. Ik denk dat de Paus je opwacht kijkend vanuit zijn raam

  • 22 September 2017 - 07:45

    Cilia:

    Hoi Ineke, de foto's zijn prachtig, geven goed de sfeer van onderweg weer. LEUK ook de selfie !! TOP

    Zet hem op vandaag, met blauwe luchten ga je vast zeer opgewekt op pad. Plastiek zooi- hopelijk voor lang -diep onderin de rugzak. XxX


  • 22 September 2017 - 08:42

    Dick:

    Dag Ineke, even een berichtje. Mooi dat het weer opgeknapt is, dat loopt vast een stuk prettiger. Je loopt nu verder door het dal zag ik, dus dat lijkt me wel lekker ontspannen. Grappig dat je het de komende tijd steeds warmer krijgt terwijl de zon toch steeds lager gaat staan.... Als je straks in Trente komt, doe dan de groeten aan de katholieken daar. Altijd nog een pijnpunt, want daar zijn wij als protestanten in de ban gedaan tijdens het concilie van Trente.... Nou Ineke, sterkte met je mooie tocht en nog even volhouden!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ineke

Actief sinds 06 Mei 2017
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 37250

Voorgaande reizen:

06 Mei 2017 - 31 December 2017

Lopen naar Rome

Landen bezocht: