DERTIENDE EN EEN NA LAATSTE WEEK. LOPEN NAAR ROME. - Reisverslag uit Sutri, Italië van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu DERTIENDE EN EEN NA LAATSTE WEEK. LOPEN NAAR ROME. - Reisverslag uit Sutri, Italië van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu

DERTIENDE EN EEN NA LAATSTE WEEK. LOPEN NAAR ROME.

Blijf op de hoogte en volg Ineke

29 Oktober 2017 | Italië, Sutri

DERTIENDE EN LAATSTE WEEK. LOPEN NAAR ROME.

Dit zijn de laatste dagen dat ik loop, nog maar drie en dan ben ik in Rome! Een nogal bewolkte en koude dag vandaag met een mooie route van ruim 20 km, eerst meest door hazelnootboomgaarden. Het laatste stuk was verrassend door een oerwoudachtig bos, met kleine kruipdoor/sluipdoor paadjes waar we overigens diverse jagers met geweer tegenkwamen die op wilde zwijnen uit waren. Best link met wandelaars op de route!

Enfin, via divers barbezoek kwamen we dan in Sutri aan. Daar was het klooster een no-go area, maar we waren in het gelukkige bezit van een telefoonnummer, gekregen van een pelgrim, waarvan we verder ook geen idee hadden.

Wel, het vervolg was dat we werden opgehaald door een Franciscaanse non met een zeer snelle auto. Ik zat voorin en ben drie maanden lang niet veel harder gegaan dan vijf km per uur. Die auto ging werkelijk ontstellend hard, zat bijna met mijn handen voor de ogen, zo eng.

Nu veilig in het klooster aangekomen en geduld oefenen, want pas om half acht eten. En geen bar in de buurt, dat snap je.

Update! Deze week hebben de kids van het project in Kaapstad, waar ik ook voor naar Rome loop, een mooie input gekregen. Dankzij C, M&R en B is er 210 euro bijgekomen en zitten we nu op een bedrag van ruim 1100 euro. Dank lieve mensen!

Mijn blog : www.waarben jjij.nu is verrassend genoeg al meer dan 10.000 keer bekeken. Verslavend he :-). Paul bedacht dat als iedereen 25 cent per gelezen verhaal zou geven mijn streefbedrag van 2500 euro gehaald wordt.

Dus pelgrims, buren, vrienden, familie, collega's, kenissen, onbekenden, mocht je nog niet aan dit (anbi) goede doel hebben bijgedragen, wees gul en geef! Alvast dank namens veel kansarme jongeren in Kaapstad die in maart van dit geld een empowermenttraining krijgen.

• 29 Oktober 2017 - 17:28

Ria:

Een prachtig goed doel; de site gelezen.
    Veel plezier de laatste wandel dagen en een schitterende aankomst in Rome.

• 29 Oktober 2017 - 19:45

Mieke:

Wouw......wat is het uiteindelijk toch snel gegaan, 3 maanden geleden leek het nog zo ver weg en lang, en nu ben je er al bijna.
    Respect wat je al hebt gedaan hebt en succes met de laatste paar dagen.
    Groetjes en liefs.

• 29 Oktober 2017 - 22:23

Hans En Arine:

Lieve Ien,
    Heel veel succes en plezier in je laatste dagen van je tocht en een mooie aankomst in Rome.
    Groetjes en veel liefs.

• 30 Oktober 2017 - 07:55

Cilia:

Wow Ineke....het laatste stuk pelgrimmen staat voor de deur. Je hebt het bijna geflikt...ff nog!! Vanuit Playa del Ingles...LIEFS EN SUCCES met laatste klus. XxX