Siciliaanse kok - Reisverslag uit Siena, Italië van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu Siciliaanse kok - Reisverslag uit Siena, Italië van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu

Siciliaanse kok

Blijf op de hoogte en volg Ineke

20 Oktober 2017 | Italië, Siena

Sjonge, wat hebben wij een culinaire topdag gehad! Het ontbijt was aan de keukentafel met zeven pelgrims die goed van de tongriem waren gesneden. Als de tongen niet in beweging waren met croissants, kaas, ham, koffie, thee en roombroodjes verzorgd door de Italiaanse gastheer. Die mij overigens gistermiddag de stuipen op het lijf had gejaagd door als grap te beweren dat de hostel tot april gesloten was! Enfin.

Toen we vanmiddag na 23 km warm en moe Siena binnensjokten, zagen we een klein zaakje met optisch gezien heerlijk eten in de vitrine. Na 500 m daar voorbij, sjokten we terug om daar te gaan eten. Beste beslissing ooit.

Een Sicilliaanse kok met drie tanden in zijn mond, gooit daar hoge ogen voor diverse Michelinsterren die ik persoonlijk zou willen uitreiken. Je zou zeggen, wat doen die gele ballen daar. Maar dat waren de beste gefrituurde rijstballen ooit, gevuld met kaas en TRUFFEL. Rode ui uit de oven, OMG wat lekker. Veel groenten en dan heb ik de hemelse toetjes nog niet genoemd.

Kortom, we zijn daar vanavond weer gaan eten! Uberlekker. Ik heb geprobeerd hem in mijn beste Italiaans te overtuigen naar Nederland te komen, maar ik geloof niet dat het gaat lukken.

Maakt niet uit, mijn dag was goed. En dat na de tweede potloodventer die we vandaag zagen, dat hou je toch niet voor mogelijk. Enfin. Het was verder zonnig en warm en de laatste dag met Herma. Morgen gaat ze na een hele fijne week naar huis.

• 21 Oktober 2017 - 15:07

Ria:

Gisteren al een mooie dag met de oude wandelstok van je vader; lief.
    Prachtige beschrijving van Toscane met een prima maaltijd.
    En een venter (ik ken ze) die ineens wist: niet goed schiks...

Ook vandaag een echt pelgrimsverhaal met alle ingrediënten.
    Samen met de mooie foto's (ochtendgloren!) aangename verslagen.
    Het is duidelijk dat je optimaal geniet. Schitterend.

• 21 Oktober 2017 - 19:23

Claire Molinard:

Dearest Ineke, I can't read Dutch :-) Sending you so much outrageous Love and admiring your beautiful expression of the Goddess in action. You are amazing! Love love love into your journey. May it take you to all the outer and inner places your heart longs to travel to.
    Claire