Belevenissen - Reisverslag uit L'Opaco, Italië van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu Belevenissen - Reisverslag uit L'Opaco, Italië van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu

Belevenissen

Blijf op de hoogte en volg Ineke

12 Oktober 2017 | Italië, L'Opaco

Toscane met wolken en zelfs een flinke bui. Dat was het vandaag tijdens het wandelen, na weken met mooi weer. Uren geklommen en het werd steeds mistiger. Een mystieke sfeer toen ik bijna boven was, dat paste wel. Verrassing was het mandje met lekkers van een lieve dorpeling voor de pelgrims die langskwamen. Stukje choco, 90%, lekker low carb :-).

Eindelijk op de top bij het klooster, tijd voor de lunch. Onder een boom gelukkig, want het begon me toch te plenzen. Oke, hoes om rugzak, paraplu van ver opgediept. Al het losse spul in plastic. Toen in vol ornaat naar beneden....en na 100 m werd het droog. Tja, afpellen maar weer.

Nu in een sfeerloos hotel, net zo duur als de afgelopen twee nachten bij elkaar, na die leuke b&b gisteren. Het kan verkeren, net zoals het weer.

Als laatste nog iets over het indrukwekkende oorlogskerkhof waar ik was. De uitspraak (zie foto) van Nobelprijswinnaar Albert Schweitzer stond daar. Die zei zoiets: wat het beste helpt tegen oorlog is een oorlogskerkhof. Zouden we Trump en alle wereldleiders daar naartoe kunnen sturen, met hun familie.


  • 12 Oktober 2017 - 18:07

    Ineke Dorresteijn:

    Ps en heel veel dank voor alle support! Van de buurtjes, isabelle, ria en al die anderen. Doet me goed! Liefs !

  • 12 Oktober 2017 - 18:10

    Ineke Dorresteijn:

    Nog n vraag aan ervaren wandelaars/ pelgrims: mijn bij weggaan nieuwe zolen slijten behoorlijk, heb nog wel profiel, 3 of 4 mm, is dat genoeg voor de komende 5 a 600 km?

  • 12 Oktober 2017 - 23:12

    Ria:

    3 of 4 mm moet genoeg zijn, zeker als je nog profiel hebt.
    Toen ik in Finister aankwam liep ik op de demping en zelfs dat ging prima; 2400 km, 1 paar schoenen.
    Een pelgrimsgroet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ineke

Actief sinds 06 Mei 2017
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 37232

Voorgaande reizen:

06 Mei 2017 - 31 December 2017

Lopen naar Rome

Landen bezocht: