Koud - Reisverslag uit Schluderns, Italië van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu Koud - Reisverslag uit Schluderns, Italië van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu

Koud

Blijf op de hoogte en volg Ineke

19 September 2017 | Italië, Schluderns

Het is maar bar koud. Op het hoogste punt vandaag, 1600 meter, een vlokje sneeuw dat ik zag en mijn wang streelde. Verder koude harde noordenwind, gelukkig meestal in de rug. Vier lagen kleding nét genoeg als ik loop. Bij stilstaan echt niet.

Naja, even doorbijten. Het wordt beter. Zag vandaag op hoogte, behalve mijn vriendinnen de koeien, ook apalquas of hoe heten die dieren. Zij en ik keken vreemd op. Met kleintjes die paniekerig heen en weer renden, de moeders zeer alert. Ik ook. Veilig het weitje doorgekomen, dat dan weer wel.

Een 25 km vandaag, hoog boven het dal, langs bewateringskanalen van eeuwen oud gelopen. Mooi en ineens veel wandelaars. In het einddorp lijkt het in de winkel meer en meer Italiaans. Veel olijven, pesto's, grote mandflessen wijn en de Italiaanse taal. Leuk.

Logeer op een boerderij, stukje van de route af. Drie hoog achter, en de verwarming is zoals gebruikelijk niet aan, ook bij navraag niet. Sta in de benedenhal waar de verwarming wel aan is. Beetje creatief zijn, ha. Als ik opgewarmd ben onder het dekbed.

Dank nog voor alle reacties, van de zussen, paul, dick, trouwe ria, cilia...en alle anderen. Heerlijk om te lezen, doet me goed.



  • 19 September 2017 - 19:01

    Jannet:

    Als ik een beetje warmte kon sturen deed ik het.

  • 19 September 2017 - 23:48

    Paul:

    Tja de Alpen houden je bezig en het zijn stuk voor stuk plaatjes. Gelukkig ben je er zeer waarschijnlijk net op tijd door voor de herfst echt toeslaat. Het vordert ook al zou je sneller willen. Het weer gaat beter worden dat kan niet anders

  • 20 September 2017 - 08:29

    Cilia:

    Wat leuk vandaag de bijgesloten foto's.....en hmmm olijven LEKKER voor ondeweg...lust jij ze eigenlijk???

    VEEL SUCCES VOOR VANDAAG !!! :-)) XxX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ineke

Actief sinds 06 Mei 2017
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 37194

Voorgaande reizen:

06 Mei 2017 - 31 December 2017

Lopen naar Rome

Landen bezocht: