Wisselvallig - Reisverslag uit Landeck, Oostenrijk van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu Wisselvallig - Reisverslag uit Landeck, Oostenrijk van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu

Wisselvallig

Blijf op de hoogte en volg Ineke

15 September 2017 | Oostenrijk, Landeck

Heel grappig. Jarenlang heb ik verhalen over het weer geschreven, vaak met deze titel. Omdat ik nu zoveel buiten ben, past het ook in dit verband prima, had ik zelf zo gedacht.....

Vanochtend was het eerst mistig, nevelig. Om tien/elf uur brak de zon door. Ik liep aan de schaduwkant van het dal en veel in het bos. Mooie uitzichten over dal en bergen en de rivier de Inn waar ik langs liep. Ien bij de Inn, zoals Dick raak opmerkte. In de loop van de middag raakte het trouwens bewolkt en vannacht en morgen gaat het...a bah...regenen.

De temperatuur is vrij laag, met lopen prima, zeker met klimmen. Alleen lang stil staan is er niet bij, dan koel ik snel af. Wind was er niet veel. Ik klom vandaag volgens het boekje zo'n 750 m en daalde 725, waar doet n mens t voor he. Vrij pittig, maar te doen.

Dieptepunt vandaag: de zeer moeilijk te vinden doorgang onder een snelweg. Uiteindelijk bukkend in een lange stikdonkere tunnel met water aan één kant, voorzichtig naar het lichte einde gelopen, terwijl ik ook nog eens heel nodig moest plassen! Ah, de opluchting in het volle zicht van de snelweg, haha.

Hoogtepunt: een diep uitgeholde waterval waar ik na een zware klim over een bruggetje liep. Hopelijk lukt het plaatsen van mijn filmpje.

So far. En hier in het Inntal in Tirol zeggen ze: Gruss diee, met accent.



  • 15 September 2017 - 20:19

    Ineke Dorresteijn:

    Dank voor je weerbericht dick ! Weekend idd slecht, daarna hopelijk beter.... maar ik heb ook geluk gehad. Net regen in de nacht of s middags als ik binnen ben. Klimmen en dalen gaat goed, wel vermoeiend met rugzak. En tirol is supermooi! Mijn eerste keer hier.

  • 16 September 2017 - 06:51

    Cilia:

    GOEDE MORGEN Ineke,

    Hééé, dat is leuk....een foto MET nieuwe haarkleur....idd geen Scandinavische meer. MOOI !!!

    En dan het filmpje...met geluid. FIJN je stem even te hebben gehoord en de beelden zijn prachtig.
    Goed te zien hoe het water de wanden uitslijt. Het was een goed begin van mijn dag.

    ZET HEM OP voor vandaag !! Duim dat je een beetje droog blijft....brrrr XxX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ineke

Actief sinds 06 Mei 2017
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 37158

Voorgaande reizen:

06 Mei 2017 - 31 December 2017

Lopen naar Rome

Landen bezocht: