In een hostel - Reisverslag uit Brennbichl, Oostenrijk van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu In een hostel - Reisverslag uit Brennbichl, Oostenrijk van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu

In een hostel

Blijf op de hoogte en volg Ineke

14 September 2017 | Oostenrijk, Brennbichl

Voor het eerst verblijf ik in een ' mehrbettenzimmer'. Met een code de hostel binnengekomen, het begon net te regenen en ik was moe na 23 km en enig klimwerk. Antiek huis, nog helemaal leeg, maar er lag een kaartje klaar waar ik moest zijn. Bedje uitgezocht en opgemaakt.

Een regenmiddag verder en allerlei koude en verregende jongeren komen binnen. Ze vragen aan mij waar de douche is, het bier, hoe ze moeten inchecken, waar de beheerder is. Lopen in hun onderbroek de trap op. Ik ben ineens de jeugdherberg moeder :-). De beheerder komt vanavond pas.

Enfin, weer een hele nieuwe ervaring. Gesprekken met Australiërs die in de sneeuw op de berg waren en terug moesten, met Duitse vrouw die in koude berghutten heeft overnacht en met strijkijzers ehhh stijgijzers in de sneeuw heeft gelopen.

Overdag in het dal redelijk warm en eerst zonnig, voor het eerst in een week zonder fleece gelopen. En weer een stukje zuidelijker gekomen. Morgen naar Landeck.

• 15 September 2017 - 11:22

Dick:

Ien bij de Inn, stuk mooier lopen in de Oostenrijkse bergen lijkt me! Gaat het lopen ook goed daar, het is natuurlijk wel wat vermoeiender, of valt het mee? Het gebied waar je nu zit kennen we wel, want zijn er al eens op vakantie geweest, het is er prachtig. Het weer lijkt nu toch wat meer in een herfstdip te komen, freezing level 1500-2000m en tijdelijk stijgende neerslagkansen. Je moet er even doorheen, maar midden volgende week nadert een hoogterug vanuit het westen en knapt het vast mooi op. Groeten en sterkte gewenst!