Fernpass over - Reisverslag uit Nassereith, Oostenrijk van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu Fernpass over - Reisverslag uit Nassereith, Oostenrijk van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu

Fernpass over

Blijf op de hoogte en volg Ineke

13 September 2017 | Oostenrijk, Nassereith

De oude Fernpass waar de Romeinen vroeger over trokken, ligt op bijna 1300 meter. Eergisteren de Kniepass over, om te oefenen, nu een streepje meer. Ik heb het makkelijk gehaald, koel weer en geoefend, dat scheelt. En het was bijna de hele dag droog, erg fijn.

De Zugspitze, hoogste berg van Duitsland en ook in Oostenrijk te bewonderen, had ik ook nog in het vizier. Gevraagd aan een fietser, die rijden hier genoeg rond. Zit helaas wel aan een fotolimiet en ophogen lukt niet, dus geen foto... het moet maar even zonder.

Onderweg komt wat rust in mijn kop, af en toe bén ik alleen maar, zonder gedachten, wel soort van stille vreugde. Af en toe. Bertus Aafjes heeft het mooi verwoord in zijn Voetreis naar Rome :

Dit is de dag; mijn hart is rijp
En ik loop sinds die gouden stonde
Niet langer eenzaam door het land,
Want ik heb mij terecht bevonden
In de warme palm van Gods hand.

En voor God mag iedereen invullen wat hem of haar past. Zoals Marc Gafni zegt: the God you don't believe in, doesn't exist.

Enfin. Beetje zon gezien, 17/18 graden en vol goede moed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ineke

Actief sinds 06 Mei 2017
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 37184

Voorgaande reizen:

06 Mei 2017 - 31 December 2017

Lopen naar Rome

Landen bezocht: