Lange dag - Reisverslag uit Reisch, Duitsland van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu Lange dag - Reisverslag uit Reisch, Duitsland van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu

Lange dag

Blijf op de hoogte en volg Ineke

05 September 2017 | Duitsland, Reisch

Om kwart over 7 uit de hostel in Augsburg vertrokken. Typische stad, groot, beetje grauw, wel opknappend, textielstad, alternatief, hip jong publiek. Naja, hoe omschrijf je een stad. Niet te doen eigenlijk.

Klein stuk met de trein om een grote etappe te overbruggen. Helaas in de regen begonnen, dát had mijn weerapp mooi mis. Langs de Lech gelopen, een groene rivier met aan beide zijden bomen en struiken. Daardoor vaak niet te zien, ook al loop ik er vlak langs. Gekke rivier, geen enkel verkeer, geen vissers, geen dorpjes vandaag. Nogal saai.

En dat 38 kilometer lang! Behoorlijk moe vlakbij Landsberg. Dan nog een snelweg kruisen met omweg en steile klim. Voor wandelaars zijn snelwegen vreselijk. Onder een goor viaduct kom ik in een eindedagsdip: wat een klimmen en dalingen, wat een afstanden, waar doe ik dit voor, nog meer kilometers voor ik kan stoppen, drinken, rusten.

Enfin, bij de supermarkt klok ik een halve liter yoghurt naar binnen en dan het laatste endje naar de boerderij waar ik slaap. Beetje veel vandaag, en morgen .......ook zoiets. Maar dan wordt er in Schongau vegetarisch voor me gekookt!

Oh ja, het hoogtepunt van gisteren, de roofvogel die vlakbij in een boom neerstreek en me met blinkende oogjes aankeek, adembenemend mooi!


  • 05 September 2017 - 22:16

    Jurjen Procee:

    Echt kranig dat je zo n etappe als vandaag volhoudt Ineke. Ik ben een hardloop maatje van je man. Hij vertelde enthousiast over je wandeluitdaging naar Rome. Volhouden hoor!

  • 06 September 2017 - 08:15

    Isabelle:

    Wauw Ineke, wat leef ik toch een luxebestaan vergeleken met jouw gestap. Vanuit mijn luie stoel lees ik je stukjes (en ben eindelijk bij!).
    Mag dus reageren.

  • 06 September 2017 - 08:22

    Isabelle:

    Er blijkt een beperking te zitten op de lengte van de reacties. Ik had een langere tekst geschreven... Misschien mag ik geen emoticons gebruiken!
    In ieder geval Ineke, je hebt er een supporter bij. Ik geloof in jou, zie je helemaal. Je komt er, dag na dag, dipje na dipje en roofvogel na roofvogel. Wat een leuke schrijfstijl heb je en hoe je blijft geloven: het komt goed.
    Je bent prachtig en ik sta hier volop te joelen: hup ineke hup!! Hoor je het?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ineke

Actief sinds 06 Mei 2017
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 37181

Voorgaande reizen:

06 Mei 2017 - 31 December 2017

Lopen naar Rome

Landen bezocht: