In het klooster - Reisverslag uit Dannenfels, Duitsland van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu In het klooster - Reisverslag uit Dannenfels, Duitsland van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu

In het klooster

Blijf op de hoogte en volg Ineke

15 Augustus 2017 | Duitsland, Dannenfels

Na meer dan 20 kilometer barstte dan toch het onweer los, net terwijl ik aan de laatste afdaling naar Mariental Pfalz begonnen was. De laatste km langs een smalle autoweg zonder enig pad, in de hoosregen onder n wrakkig parapluutje. Gelukkig heelhuids aangekomen.

Volgende project was om n bus te vinden naar Dannenfels. Een uur later zat ik in n oproep taxibusje dat me al zigzaggend naar het klooster bracht. Nieuwe avonturen in de reeks, jawel.

Mooi ontvangen waarbij de zusters maar nauwelijks konden geloven dat ik naar Rome loop. En dat is de reactie, Govind, van de meeste mensen. Alleen, zo ver... als t doordringt zijn ze meest vol bewondering en ontzag, dat ook. En ze wensen me het allerbeste.

Nog geen andere Rome-gangers tegengekomen. Het is heel stil onderweg, hertjes, vogels, een enkele paddenstoelen-zoeker, dat is t wel. Vanochtend wel een ruiter te paard, en ineens drie jonge hondenpuppies die dachten dat ik hun baasje was. Maar om daar nou helemaal mee naar Rome te lopen....

Ben moe, na de vespers en de afsluiting morgen weer vroeg laudus en mis. De rest sla ik over, ben niet roomser dan de paus...
Ave tabe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ineke

Actief sinds 06 Mei 2017
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 37199

Voorgaande reizen:

06 Mei 2017 - 31 December 2017

Lopen naar Rome

Landen bezocht: