Thermenbad - Reisverslag uit Viterbo, Italië van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu Thermenbad - Reisverslag uit Viterbo, Italië van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu

Thermenbad

Blijf op de hoogte en volg Ineke

27 Oktober 2017 | Italië, Viterbo

Beste pauze gehad van deze drie maanden. Gelopen met pelgrims Carla en Michel, later Paolo erbij, redelijk hetzelfde tempo. Niet ver van einddoel Viterbo passeerden we een thermenbad. Dat leek ons wel wat voor de voetjes.

Gratis naar binnen, jawel, en daar lagen wel honderd oudere Italianen te sudderen in warme zwavelbaden. Tja, waarom alleen de voetjes, de rest kon ook. Dus omkleden en erin. Het 50-gradenbad was nog iets te warm, langzaam opbouwen. Zo, dat was pas relaxen.

Na een kwartiertje kropen de Italianen uit bad om te gaan eten. Wij ook, want er kwamen donkere wolken aan, we gingen maar weer eens. Nog een gefrituurde courgettebloem gegeten en daar marcheerde het viertal weer verder. Geweldige pauze!

Nu nog maar vijf dagen en dan ben ik in Rome. Ongelooflijk, na al die tijd. Maar zover is het nog niet. Het onderkomen in de hostels, lopen, eten en alles wat nodig is, gaat nog even door.