De Povlakte - Reisverslag uit Ronco all'Adige, Italië van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu De Povlakte - Reisverslag uit Ronco all'Adige, Italië van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu

De Povlakte

Blijf op de hoogte en volg Ineke

01 Oktober 2017 | Italië, Ronco all'Adige

De eerste keer dat mijn aandacht naar de Povlakte ging, was toen ik op het KNMI, lang geleden, in de winter een satellietfoto onder ogen kreeg waarin de gehele Povlakte, een enorm gebied, helemaal met mist bedekt was. Ja, werd mij verteld, dat komt mede door de vochtige rijstvelden daar.

Geen rijst gezien vandaag. Wel fruit en groenten. Uitbloeiende aspergeplanten en bloeiende ! aardbeiplanten onder het plastic. Die liggen met Kerst zeker op ons bord, ha. Langs de rivier gelopen, vruchtbaar gebied. Helaas wel in de (mot)regen met 15 graden.

Twee uur geduurd voor ik Verona uit was. Éen uur door de troosteloze buitenwijken, nog een uur door een nog troostelozer industriegebied. Het zij zo. In de regen wordt het niet vrolijker.

Morgen beter en nu uitrusten in een prima hotel. Het dorp lijkt wat armoedig, ik moet echt wennen aan Italië. Het is niet zo opgepoetst en aangeveegd als Duitsland en Oostenrijk. Maar alles heeft zijn charme en de mensen zijn vriendelijk genoeg. Nu de honden nog :-), die zijn waakzaam en blaffen alles bij elkaar.

• 02 Oktober 2017 - 11:41

Dick:

Hoi Ineke, even een groet vanuit de weerkamer. Ja, die Povlakte... berucht om de mist, maar je bent er nu nog mooi op tijd, voordat de mist zich een groot deel van de dag kan handhaven. De drukverdeling is er wel ideaal voor, twee overtrekkende zadelgebieden de komende dagen. Pas in de loop van donderdag komt er weer een beetje reuring in de atmosfeer. Lijkt me wel prettig om weer eens een tijdje horizontaal te lopen, scheelt toch wel wat energie en misschien kun je als je genoeg eet weer een beetje op gewicht komen. Is het echt nog twee maanden lopen naar Rome? Je zit nu toch al een heel stuk Italie in? In ieder geval, mede namens Ewoud de hartelijke groeten!!!