Koken is een daad van liefde - Reisverslag uit Lana, Italië van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu Koken is een daad van liefde - Reisverslag uit Lana, Italië van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu

Koken is een daad van liefde

Blijf op de hoogte en volg Ineke

22 September 2017 | Italië, Lana

Dat is lang geleden! Dat ik aan de keukentafel een zelfgekookte maaltijd kreeg voorgeschoven. De Hongaarse Magdalena, kokkin in dit mannenklooster, is een echte mutti. Nu zit ik op mijn kloosterkamertje drie hoog achter met een blad met thee, fruit en cake. Beter zal het niet worden.

Heb 26 km gelopen, het eerste stuk op hoogte klauteren, tweede stuk ook hoog, maar goed pad. En ik heb geen hoogtevrees, mits ik niet naar beneden kijk! Ja, jullie hebben gelijk, de plaatjes zijn mooi, maat het lopen is vaak afzien. Aan het eind van de dag snijdt de rugzak me in de schouders en begin ik te struikelen van moeheid.

En weten jullie wat ik doe als ik aangekomen ben ? Douchen, uitpakken, de was (droog zien te krijgen in een nacht). &Dan begint de jacht op een kamer, het is hier warempel óók hoogseizoen.

Zorgen voor eten, winkel vinden, geld pinnen. Ondanks al het eten, begint zich toch een ribbenkast van jewelste bij mij af te tekenen. De beeldjes langs de kant van de weg zijn er niks bij. Ik leg me erbij neer: het is een soort marathon, tourdefrance wat ik doe. Dat kost een paar kilo, niks ergs.

Al met al ben ik voor vandaag vet en dik tevreden!

  • 22 September 2017 - 21:05

    Jannet:

    Vind het zo knap wat je doet! En ook al volg ik je, je zult mij niet zien volgen. Ik heb diep respect en neem je vaak even mee in mijn avondgesprekje. Liefs

  • 23 September 2017 - 08:33

    Cilia:

    Weer op pad vandaag, of staat er misschien een korte route op programma, soort van "rust"dag....even niet die zware rugzak zo lang aan de schouders.....WAT HET OOK IS....LIEFS en SUCCES !!!
    Niet struikelen hoor.....oeps, in eens houd ik mijn hart vast...

  • 23 September 2017 - 10:21

    Ria:

    Maar goed dat je geen hoogtevrees hebt. Alleen al het zien van de foto...
    De rugzak? Lekker hoog op de heupen, dat scheelt in de schouders. Geef ik graag door (ervaring).
    Als kind was "dappere Dodo" op T.V. mijn favoriet. Dappere Dodo is weer terug op jouw blog...
    Een hartelijk groet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ineke

Actief sinds 06 Mei 2017
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 37248

Voorgaande reizen:

06 Mei 2017 - 31 December 2017

Lopen naar Rome

Landen bezocht: