Van alles wat... - Reisverslag uit Ried im Oberinntal, Oostenrijk van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu Van alles wat... - Reisverslag uit Ried im Oberinntal, Oostenrijk van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu

Van alles wat...

Blijf op de hoogte en volg Ineke

16 September 2017 | Oostenrijk, Ried im Oberinntal

Onderweg is het altijd anders, maar sommige dingen zijn hetzelfde. Een poging om een stuk van de dag te beschrijven, met wat meer details.

Word altijd vroeg wakker, vanochtend met het geluid van regen. Het was geen waterval dit keer, dat komt ook wel eens voor en roept een heel ander gevoel op :-). Dan check ik mijn mail en berichten, het weer en ik download de krant vast.

Douchen permitteer ik me twee keer per dag, heel luxe. De droge was opruimen, aankleden, rugzak inpakken en op weg naar het ontbijt. Daar doe ik mijn best met veel thee, een ei, yoghurt en (soms boterhammen) met veel boter en kaas. Waterflessen vullen.

Met volle buik betalen, stempelen, en dan GPS instellen, de laatste spullen in rugzak stoppen. Alles in de rugzak zit in doorzichtig plastic, in hapklare brokken, handig met zoeken en goed tegen regen. Ophijsen dat pak, vanochtend regenhoes om de rugzak. Mezelf ingepakt met drie laagjes, inclusief regenjack, sjaal, gamaschen en de schoenen aan.

Hèhè, we kunnen gaan, plu en boekje in de hand. Alles in plastic hoezen, ook de telefoon, voorál de telefoon. Niks vergeten? Alle opladers mee? Eerste stukje van de route bekend? Dan gaan.

Geld pinnen, dan eerst een bank zoeken. Alles in de bergen is duur en de overnachtingen betaal ik meestal cash, pinnen kan niet.

Dan, dit keer láát om 9 uur, zit ik op de route en loop ik vandaag 23 km, terwijl de etappe ruim 16 is. Het is niet anders. Het begint met een forse klim door het bos van 750 naar 1000 meter, kilometers lang. Hijgend en puffend kom ik zowat een uur later boven. Het regent steeds harder, dus uitzicht nul komma nul. Wel origineel kraswerk van de Romeinen, mooi. Maar fors rood met wit overgeschilderd en dat is dan weer heel lelijk.

Jeetje, ik stop met beschrijven, veeeel te lang. Andere keer misschien verder. Om een lang verhaal kort te maken: het bleef regenen,geen berg gezien vandaag, hopelijk morgen iets beter.

  • 16 September 2017 - 19:34

    Jannet:

    Je gaat geweldig! Zag wat namen voorbij komen en dacht, "Hé, daar heb ik ooit nog op de lange latten gestaan." Ik blijf je volgen hoor, loop virtueel een beetje mee.

  • 16 September 2017 - 21:39

    Paul:

    Wat heb je weer mooi beschreven hoe de routine van de ochtend er uit ziet. Zeer geordend en vooral om niets te vergeten! Je bent een verteller en aan inspiratie ontbreekt het je niet. Hoewel we elkaar gedurende de dag ook regelmatig berichtjes sturen is je blog altijd weer fris en een aanvulling op je belevenissen. Fijn dat je er weer foto's aan toe kunt voegen. Take care ;-)

  • 17 September 2017 - 07:12

    Cilia:

    Shit shit shit.... net het weerbericht opgezocht van Ried-Oberinntal....ik wouw dat het anders was....
    XxX keep on goning met plu en veeeel plastiek. ;-)

  • 17 September 2017 - 09:54

    Ria:

    Een hele onderneming, dat pelgrimeren. En dan heb ik het nog niet eens over het lopen.
    Prachtig om te lezen, maar jij moet het doen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ineke

Actief sinds 06 Mei 2017
Verslag gelezen: 640
Totaal aantal bezoekers 37161

Voorgaande reizen:

06 Mei 2017 - 31 December 2017

Lopen naar Rome

Landen bezocht: