Regen en de krant - Reisverslag uit Schellenbergerhof, Duitsland van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu Regen en de krant - Reisverslag uit Schellenbergerhof, Duitsland van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu

Regen en de krant

Blijf op de hoogte en volg Ineke

01 September 2017 | Duitsland, Schellenbergerhof

Het regent op mijn weg nu al 36 uur onafgebroken ! Het front komt de Schwabische Alpen maar niet over. Dat is het nadeel van de bergen, de lucht blijft maar opglijden. Of zie ik het verkeerd collega's? Ik loop echter gewoon door. Nou ja gewoon, dat is met witte plu, knalgele hoes om de roze rugzak en felblauw regenjack, nat piekhaar. Daar sta ik, op een topje van 570 meter ....in de mistregen.

Maar na 18 km heb ik het helemaal gehad met de regen, de laatste 10 km neem ik de trein naar Donauworth. Inderdaad, zo zuidelijk ben ik nu, aan de Donau die met alle regen als een dolle tussen zijn (of haar) oevers stroomt. En nu helemaal niet schon und blau ist.

Ter lering, vermaak en ontspanning lees ik elke dag de Volkskrant. Ja echt, die heb ik als app op mijn mobiel. Vanaf mijn 20ste op geabonneerd en min of meer aan verslaafd. Als de wereld vergaat, lees ik het tenminste de volgende dag in de krant :-).

Zo weet ik nu waarom er zoveel posters hangen. Omdat hier over drie weken verkiezingen zijn en ik lees hoe Angela er voor staat. Goed. En dat het Duitse pensioen niet zo best is en ouderen soms moeten bijverdienen. Zelf ook gezien in Bonn met flessen verzamelende ouderen. Van die dingen.

Enfin over het bedroevende weer met 14 graden gaan we het niet meer hebben. Ik zit hier rustig en tevree in Pension Gertrud, omringd door natte was, morgen nieuwe kansen.
Nog één wapenfeit dan, ik heb het natte piekhaar met een nagelschaartje bijgeknipt. Knap hè.

  • 02 September 2017 - 21:21

    Jannet:

    Heb er een beeld bij met dat nagelschaartje! Ik blijf genieten van je belevenissen, dank je wel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ineke

Actief sinds 06 Mei 2017
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 37179

Voorgaande reizen:

06 Mei 2017 - 31 December 2017

Lopen naar Rome

Landen bezocht: