Ik hoor, ik hoor wat jij niet hoort.... - Reisverslag uit Rothenburg ob der Tauber, Duitsland van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu Ik hoor, ik hoor wat jij niet hoort.... - Reisverslag uit Rothenburg ob der Tauber, Duitsland van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu

Ik hoor, ik hoor wat jij niet hoort....

Blijf op de hoogte en volg Ineke

26 Augustus 2017 | Duitsland, Rothenburg ob der Tauber

Vandaag hoorde ik klingelende koebellen. Waande me op een alpenweitje, het was Beieren op 500 meter hoogte. Mooi geluid. Nu hoor ik de kerkklokken van Rothenburg ob der Tauber, een speelgoedstadje uit de vroege middeleeuwen, opgepoetst, aangeveegd, opgeschilderd, alles tiptop, een groot openluchtmuseum compleet met horden Japanners, goiza masss, hoorde ik.

Ik zit nu in de tuin van een groot oud huis, buiten is het warmer dan binnen. De eigenaar heeft me in zijn cabrio opgehaald uit het speelgoedstadje, ik was compleet de weg kwijt met de serpetinestrasse zonder huisnummers, waar ik boven, onder, uber, unten de Tauber cq stad moest zijn. Telefoon bijna leeg, moe, dorst en hij kon mij ook niet vinden. Naja, alles komt altijd goed.

De 25 hete kilometers van vandaag zijn even genoeg. In een midday- dip midden op het pad een potje zitten janken. Daarna opgewekt verder. Morgen een halve rustdag, heerlijk. Het was tenslotte 29 graden en zonnig.




  • 26 Augustus 2017 - 07:18

    Cilia:

    Hoi Ineke, het is weer een enerverende warme dag voor je geweest. Wat fijn dat je werd opgehaald, daarna is het UITRUSTEN geblazen.....pffft.
    Stadje even opgezocht, werkelijk erg mooi!!! De vakwerkhuizen, de pleintjes, bloembakken, smalle straatjes
    de poort.....kortom, schattig.
    Ga je de halve vrije dag daar een beetje doorbrengen, tussen al de toeristen, of heb je een ander plan?
    LIEFS en veel SUCCES !!! :-))

  • 26 Augustus 2017 - 18:50

    Jannet:

    Hallo Ineke. Ik lees en voel een déjà vu. Lekker doorgaan, ik geniet van elke kilometer.
    Groetjes Jannet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ineke

Actief sinds 06 Mei 2017
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 37210

Voorgaande reizen:

06 Mei 2017 - 31 December 2017

Lopen naar Rome

Landen bezocht: