Elke nacht een ander bed - Reisverslag uit Creglingen, Duitsland van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu Elke nacht een ander bed - Reisverslag uit Creglingen, Duitsland van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu

Elke nacht een ander bed

Blijf op de hoogte en volg Ineke

24 Augustus 2017 | Duitsland, Creglingen

Vandaag na 29 wandelkilometers aangekomen in de stay-oke/jeugdherberg van Creglingen. Grote groep gehandicapten heeft hier vakantie. Bij aankomst krijg ik van een van hen een snoepje aangeboden en ik ontvang een onverwachte knuffel. Dan begeleidt hij me naar mijn kamer en al is het de verkeerde kamer, het is niet minder aardig.

Vanochtend ging ik weg uit het huis van een oudere mevrouw die me allerlei lekkers toestopte en me maande voorzichtig te zijn. De dag ervoor in een designkamer, dan weer in een hotel of gasthaus. Elke nacht een ander bed, dikke kussens, fles water of misschien waterkoker, eigen badkamer of niet, ontbijt of niet, lawaai of stil, vroeg weg, was mee (al een bh laten hangen, nieuwe gekocht), duur of niet, meestal cash betalen, soms met card. Stempel vragen voor pelgrimspaspoort als ik het niet vergeet. En dan op pad.

Het is een vreemd leven zo, maar alles went. Vandaag voor het eerst een vrouw alleen tegengekomen die van München naar Frankfurt loopt. Zo'n type als ik, ik dacht nog toen ze tegemoet liep: dat zou ik kunnen zijn. Ik was de tweede die ze in 11 dagen tegen kwam. Praatje gemaakt. Daarna twee wandelaars die ooit naar Santiago waren gelopen. Ineens zijn er meer.....

Ten slotte, warme,vochtige dag met 28 graden. Zweette niet alleen heuvel op, maar overal. Mijn thermostaat is al jaren van slag, soms denkt ie, ze koelt af en doet er nog een schepje bovenop, ware hittegolven razen door me heen. En dan koel ik weer hevig af. Heb een rauw hoestje ontwikkeld, dus handdoekje om keel, nog warmer. Jaja, je maakt wat mee. Hoe dat s nachts gaat een andere keer. Liters water gedronken. Vaag zonnetje, vanmiddag lekker westenwindje.
Slaap lekker.


  • 24 Augustus 2017 - 21:38

    Herma:

    Ha die Ien,
    Wat ga je hard...ik lees je blog ongeveer 1 x per week dus dat gaat met reuzenpassen richting Rome voor mij!! Leuk om te lezen en mooie plaatjes om van mee te genieten. Ik hoop niet dat je in hetzelfde tempo blijft afvallen, grapjas, "dat loopt lichter" dus maar bij veel vrouwtjes die je lekkers toe stoppen, gaan slapen of 80% kwark gaan eten.
    Ik train ook lekker want het weer is prima nu. Ik kijk uit naar Lopen rondom Florence met jou. Die halve rustdagen kun je misschien voor dan bewaren ?!
    Zet 'm op en blijf genieten in het hier en nu.
    Liefs Herma.

  • 24 Augustus 2017 - 22:41

    Govind:

    Dag lieve Ineke , wat leuk, al die afwisselingen! Geniet er van. Liefs

  • 25 Augustus 2017 - 20:49

    Herman:

    Je bent niet klein te krijgen en een doorzetter. Dit alles houd je op de been, zet "m op.
    Groeten, Herman Baars uit Mijdrecht.

  • 26 Augustus 2017 - 11:54

    Ria:

    Mooi verhaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ineke

Actief sinds 06 Mei 2017
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 37175

Voorgaande reizen:

06 Mei 2017 - 31 December 2017

Lopen naar Rome

Landen bezocht: