Toerist - Reisverslag uit Worms, Duitsland van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu Toerist - Reisverslag uit Worms, Duitsland van Ineke Dorresteijn - WaarBenJij.nu

Toerist

Blijf op de hoogte en volg Ineke

17 Augustus 2017 | Duitsland, Worms

Na de 25 loopkilometers van gister en nu maar 15 dochwel zwaar bezwete kilometers vandaag, zit ik in een mooie oude stad de toerist uit te hangen.

Zoveel mensen ineens en gebouwen en helemaal niet erg dat het warm is, lekker juist. En winkels, jeminee, wat een keuze in eten en kleding en parapluus. Heb mijn slag geslagen hoor. En mensen kijken blijft leuk.

Worms, amper van gehoord, maar het is de stad van Luther die hier in 1521 de Duitse Renaissance inzette met zijn beroemde toespraken. Een imposante Dom en nog imposanter de Joodse wijk en synagoge. Doodstille straten alsof het leed er nog hangt. Ik werd er ook stil van.

Morgen op aanraden van de gids en vele pelgrims een (gevaarlijk en saai) stuk met de bus en lopen tot de volgende overnachtingsplek. Soms heel geregel om op de juiste plaats iets binnen het budget te vinden. Maar het is weer gelukt.

Prima toeristenweer. Droog, veel zon, wat klam en 27 graden.

PS Vanochtend tussen de druivenstruiken kanonschoten. Om de vogels af te schrikken neem ik aan. Wat een herrie. Het was net Oorlog en Vrede, maar dan vooral oorlog. Kenonne.





  • 17 Augustus 2017 - 23:40

    Paul:

    Lieve Pien, fijn dat je ook hebt kunnen genieten van iets toeristisch in Worms.
    Nieuwe broek en plu en hopelijk weinig regen en bescheiden zonnetje voor de komende dagen. XP

  • 19 Augustus 2017 - 09:10

    Herman:

    Hai, Ineke, via Facebook zag ik dat je al een poosje bezig bent met een avontuurlijke wandelvakantie. Top hoor. Eind oktober is de planning in Rome aan te komen begrijp ik ?. Heel veel succes, plezier en geniet van alles onderweg. Doorzettingsvermogen heb je al, dus deze tocht ga je volbrengen. Ik volg je (niet te voet hoor, haha) Groeten van je neef Herman.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ineke

Actief sinds 06 Mei 2017
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 37169

Voorgaande reizen:

06 Mei 2017 - 31 December 2017

Lopen naar Rome

Landen bezocht: